maandag 26 september 2011

De eerste indrukken

Na een fantastisch diner te hebben gehad in ons hotel, zijn we redelijk vroeg naar bed gegaan. Vandaag was de wake-up call om 06.30 uur, anderhalf uur voor ons vertrek richting de groente- en fruitmarkt van Bangkok. De eerste indruk was indrukwekkend. Kinderen die op straat slapen, omdat ze 's nachts op de markt werken en dan weer snel kunnen beginnen. Daarnaast ook een jong meisje die ruzie krijgt met een oudere man en vervolgens een glazen fles naar zijn hoofd gooit.

We lopen dan richting de markt waar je van alles tegenkomt, bloemen, fruit, groenten, vis, vlees en een overheersende geur. Gelukkig konden we de geur op in de morgen nog goed aan. Het is mooi om te zien hoe de Thaise bevolking hier leeft en hoe immens zo markt kan zijn. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat alle producten die daar voor de verkoop staan, nooit allemaal verkocht kunnen worden.

Nadat we een tijd op de markt hebben gelopen, staat de bus ons op te wachten om ons vervolgens naar het Koninklijk Paleis van Bangkok te brengen. Indrukwekkend om al deze bouwwerken te zien. Jammer dat het minimaal 40 graden is en je verplicht bent een lang broek aan te doen en je schouders te bedekken. Aangezien we hiervan best bij moesten komen zijn we naar een restaurant Venice gegaan om hier een hapje te eten en heel veel te drinken.

Nadat de lunch rond 13.00 uur klaar is, stappen we op een boot die ons over de rivier, Chao Phraya, vaart en ook zien we de kanalen waaraan veel huizen staan. Wanneer we hier aankomen worden we met de neus op de feiten gedrukt. Wat hebben wij het goed in Nederland. Veel huizen staan gewoon onder water na de enorme regenval van afgelopen weken en anderen zijn gebouwd op palen die zo verrot zijn dat ze langzaam in het water zakken. Gelukkig komen we ook mooie dingen tegen tijdens de boottocht. We stappen namelijk uit bij Wat Arun. Hier lopen we een tijdje rond en besluiten ook naar boven te klimmen. De jongeren in de groep blijken hier toch meer moeite mee te hebben, want we voelen de bovenbenen nog steeds. Gelukkig kunnen we een beetje bijkomen aangezien we naar de bus gaan en dan even kunnen relaxen in het hotel.

Om 18.00 uur worden we weer verwacht in de lobby. We gaan namelijk eten in het Sky hotel. Dit is het hoogste gebouw van Thailand waar we op de 77ste verdieping hebben gegeten en hebben genoten van een geweldig uitzicht op de hoogste verdieping. We hebben dan nog een uur de tijd om even door de straten van Bangkok te lopen. Deze wandeltocht besluiten we vroegtijdig te beƫindigen, aangezien we niet meer om kunnen gaan met de lucht die er hangt in deze straten. We drinken nog wat in het Sky hotel en we ontdekken dat er zelfs een golfbaan in het hotel is. Dit waren voor ons genoeg indrukken voor deze dag, dus besluiten we na het drinken van een drankje in het hotel snel onze kamer op te zoeken. Morgen worden we heerlijk om 06.00 uur gewekt. Noemen ze dit vakantie?