zondag 25 september 2011

De reis is begonnen

Zaterdag 24 september was het dan zover. De reis naar Thailand gaat beginnen. We begonnen de zaterdag in Arnhem, aangezien we nog een etentje hadden bij mijn schoonouders en we de spullen van Leonard nog richting Zoetermeer moesten krijgen. Na wat huishoudelijke taken en een bezoek van Leonard aan de kapper, zijn we rond 13.00 uur richting Zoetermeer gereden.

In Zoetermeer was het mijn beurt om mijn koffer in orde te krijgen en moesten we nog wat laatste dingetjes kopen in de stad. Toen dit ook gebeurt was, zijn we ons lekker op gaan frissen en hebben we gewacht op mijn lieve buurman. Aangezien de hele familie op vakantie is, is mijn lieve buurman zo aardig om ons richting Schiphol te brengen.

Op Schiphol zijn we uiteraard gestart met een koffie bij de Starbucks, zodat we helemaal wakker waren bij het inchecken. Na het inchecken hebben we inmiddels wel honger gekregen en hebben een culinaire maaltijd genuttigd (lees: McDonald's). Na wat rond gelopen te hebben, besluiten we ook maar een toetje te halen bij de Starbucks.

Dan is het tijd om naar de gate te lopen en te boarden voordat we de lucht in gaan. De vlucht is ons uiteindelijk meegevallen. We hebben gelukkig wat kunnen slapen en de mogelijkheid was er om zelf films uit te kiezen en muziek te luisteren. Gelukkig kregen we als ontbijt heerlijke noodles. Al met al zijn we de nacht/ ochtend wel doorgekomen.

Inmiddels zijn we gearriveerd in ons eerste hotel in Bangkok. We zullen hier de komende drie dagen blijven en hebben verschillende excursies op het programma staan. Vanavond gaan we gezellig met de groep wat eten. Goede proef om te kijken of we komende drie weken gaan overleven.