dinsdag 27 september 2011

Fietsen door Bangkok

Vandaag staat de fietstocht van Co van Kessel op het programma. Dit houdt in dat we een ochtend door de smalste, drukste en de vieste straatjes van Bangkok gaan fietsen. We staan op om 06.00 uur en vertrekken rond 07.30 uur richting China Town. Bij Co van Kessel krijgen we zowel een Thaise als een Nederlandse gids aangewezen. Zijn zullen ons veilig door de straten van Thailand gaan leiden. Tijdens het fietsen komen we verschillende situaties tegen. We zien weer hoe mensen in Thailand leven. Erg treurig om te zien, maar tegelijkertijd zo mooi om te zien hoe vrolijk en lief de Thaise bevolking is. Daarentegen staan de mooiste tempels tussen de krottenwijken van Bangkok. Ook komen we op de markten weer verschrikkelijke geuren tegen. Wat een vieze stad is Thailand. Dit valt ook op als we met de fietsen op een Long Tailboot gaan. Iedereen gooit hier van alles in het water. Bizar om te weten dat een groot deel van de bevolking dit vervuilde water dagelijks gebruikt bij koken, wassen, douchen en tanden poetsen.

Na de boottocht fietsen we terug naar Co om daar te fietsen in te leveren en vervolgens naar het restaurant van die middag te gaan. Weer staat een uitgebreid buffet op ons te wachten, maar de honger is er bij niet heel veel, aangezien de geuren van de markten nog in mijn neus hangen.

Als we gegeten hebben, gaan we terug naar ons hotel. Wij en een ander stel (Linda en Stan) vinden het zonde om al naar het hotel te gaan en besluiten samen een hotel te pakken naar een Shopping Mall. Hier zijn we snel uitgekeken, aangezien het niet is wat we er van verwachten. Gelukkig maakt een Caramel Macchiato van de Starbucks een hoop goed. Die 'luxe' hebben ze gelukkig ook in Bangkok. Als we koffie hebben gedronken, lopen we nog een klein stukje waarna we besluiten lekker richting het hotel te gaan om even wat rust te pakken en ons op te frissen voor de show van 's avonds.

De show zou fantastisch moeten zijn volgens onze reisleider, Piet. Joop van der Ende zou hier jaloers op zijn geweest, aldus Piet. Dus vol goede moed gingen wij nu een buffet wij het theater zitten voor de show. Piet ging echter niet meer naar binnen en wij weten achteraf precies wat hiervan de reden is. Piet heeft ons waarschijnlijk zitten uitlachen buiten het theater. De show was namelijk teleurstellend. Wat gezegd moet worden is dat er veel met het decor werd gedaan, zoals een echte rivier en echte dieren. Waar we wel achter zijn gekomen is dat Joop niet jaloers hoeft te zijn, de show geen rij een-waardige show is, we niet naar de AU hoeven en zeker geen tweede bezoek hoeven te brengen aan de show.

Nu zijn we heerlijk in onze kamer en maken nog even gebruik van de WiFi. Morgen gaat de wekker om 05.45 uur, dus we gaan ook niet te laat slapen.