maandag 12 mei 2014

Een bezoek aan een volgend eiland

Gister zijn we weer vertrokken uit ons mooie hotel in Sanur. We verlaten Bali wederom voor een ander eiland, namelijk Nusa Lembongan. Op dit eiland is nog minder te beleven dan op Gili, maar we gaan hier voornamelijk heen voor snorkelen. We zijn gister rond de middag aangekomen na een kleine boottocht vanuit Sanur. De rest van de dag besluiten we lekker bij het zwembad te blijven.

Ik kan nog een klein stukje zien van Ajax, voordat we gaan eten. Ajax is op tour in IndonesiĆ« en een echt Ajacied volgt ze op de voet;). Dan worden we opgehaald om bij de Beach Club te eten. Echt een uitvinding de pick up service op verlate eilanden of in verlate plaatsjes. Anders kom je eigenlijk nergens. Na het eten keren we terug bij hotel. Ik besluit lekker te lezen in onze bungalow en Leonard gaat met wat mannen voetbal kijken.

De volgende dag staat de snorkeltour op het programma en gaat de week vroeg. Als we wakkert worden regent het. Het zal toch niet? Zodra we ons ontbijt op hebben en naar de boot lopen is de regen gelukkig opgehouden. Helaas is de zee wel heel wild door het weer. Dit houdt in dat we niet maar Manta Point kunnen. Gelukkig maken de plaatsen daarna veel goeds.

Wow, wat een kleuren en wat een mooie vissen. Dit is absoluut het mooiste wat wij ooit met snorkelen gezien hebben. Ja, zelfs Leonard is mee gaan snorkelen. Eindelijk zien we koraal wat nog in leven is en de oorspronkelijke kleuren heeft. Als we het niet verwachten ziet Leonard ook zijn eerste wilde schildpad.

Na 3 stops keren we terug naar het hotel waar we heerlijk aan het zwembad gaan liggen. Als de zon hier schijnt is het zo warm. Dat je alleen maar het water in wilt of in de schaduw wilt liggen. Vanavond is onze laatste avond in dit 'hotel. Ondanks dat wij hutjes met muggen wat minder vinden, hebben we toch genoten hier. Het is een kleinschalig hotel wat gerund wordt door een familie. Wat een vriendelijke en behulpzame mensen! Echt een aanrader voor mensen die nog een bezoek gaan brengen aan Nusa Lembongan.

Morgen vertrekken we alweer naar onze laatste hotel in Kuta. We zijn erg benieuwd. De laatste, maar ook de meest toeristische plaats van allemaal. Er staan nog een paar dingen op het programma, maar verder gaan we voornamelijk genieten van de laatste 4 dagen op Bali!