zaterdag 10 mei 2014

Terug naar Bali

Vandaag is onze tweede dag in Sanur. Gister hebben we na lang wachten de Gili eilanden verlaten. Door vertraging bij aankomst en bij de tussenstop komen we 1,5 uur later aan in Padangbai. De bootreis was heerlijk. Lekker in het zonnetje gelegen bovenop de boot. Hierdoor heb ik helaas wel de dolfijnen moeten missen die we onderweg tegen kwamen.

Eenmaal in Padangbai stond onze chauffeur ons netjes op te wachten om ons naar Sanur te brengen. Onderweg boeken we meteen tickets voor ons bezoek aan een ander eiland, namelijk Nusa Lembongan. Aangezien we meteen willen betalen, maar niet genoeg cash hebben, besluit ik bij de buren te pinnen. Wat was dat een goed idee, want laat de ATM nou net naast Dunkin' Donuts zitten. We hadden nog niet geluncht, dus dan maar onze magen vullen met een donut. Onze chauffeur werd ook helemaal blij van Dunkin' Donuts, dus we hebben deze lieve man maar getrakteerd. Zijn hele dag was helemaal goed.

Na de schattige hutjes op Gili hebben nu een luxe hotel. Via onze 'tuin' met ligbedden kunnen we meteen het zwembad induiken. Wat heerlijk. In de avond lopen we wat door Sanur en eten hier ook een hapje.

De volgende dag willen we wat actiefs doen, maar kunnen niet echt wat vinden in de buurt. Dan maar een dagje strand. Ook heel vervelend. Op internet zoeken we naar een leuk restaurant voor de avond en komen uit bij restaurant Three Monkeys. We hebben hier heerlijk gegeten.

Morgen gaan we weer verder reizen. We zijn benieuwd naar het volgende eiland!