zondag 9 oktober 2011

Dit was het dan

Nee, niet het einde van onze vakantie, maar wel de laatste dag van onze actieve rondreis. Het einde van elke dag een ander hotel, het einde van de meeste indrukken en het einde van onze Thaise gids. Wat gaan we deze man missen. Elke ochtend kreeg hij ons weer vrolijk met ‘Good morning everybody’. Hier moeten we waarschijnlijk niet te lang bij stil staan, want morgen vertrekken we naar Ko Samui. Hier gaan we een week heerlijk relaxen, bijkomen en waarschijnlijk heel veel slapen. Uiteraard willen we ook wat van het eiland zien, dus zullen we toch nog het actieve op moeten pakken aankomende week.

Ook vandaag hebben we natuurlijk het een en ander gedaan. Vandaag ging onze reis van Cha-am naar Chumphon. Onderweg hebben we nog een aantal dingen bezocht. Het eerste was het Paleis van Liefde en Hoop, het Maruekhathaiyawan-paleis. We verwachten hier veel van, maar tevergeefs. We zijn de paleizen, tempels en Boeddha’s ook een beetje zat, dus dit zal wel meespelen.

We vervolgen onze weg naar het mooiste station va Thailand gelegen in Hua Hin. Ook dit vinden we niet veel bijzonders. De centrale stations in Nederland zien er mooier uit, dus dat zegt veel. Ook stoppen we bij een ananasveld. Eigenlijk wist ik niet dat een ananas zo groeide, dus weer wat geleerd deze reis.

Daarna rijden we naar de plaats waar we onze lunch nuttigen. Het eten is weer hetzelfde als anders, maar we hebben toch weer lekker gegeten. Het lag mooi aan het strand, dus nog mooie foto’s kunnen nemen. Ook zien we wilde apen. Nou ja, wild? Ze krijgen genoeg te eten van de toeristen. Toch leuk om deze beesten niet in een kooi te zien en te zien hoe de kleintjes zich uitsloven.

Dan hebben we alle bezichtigingen gehad en rijden we naar het laatste hotel op het vaste land. Hier moeten we afscheid nemen van onze Thaise gids, Alaan. Wat een wereld vent en wat heeft hij veel voor ons geregeld. We gaan hem dan ook missen. Gelukkig hebben we wederom een super mooi hotel met een luxe kamer waar we even kunnen bijkomen en relaxen voordat we gaan eten.

Eten doen we in een lokaal restaurant en wij zijn helemaal gelukkig als we zien dat het eten eindelijk anders is. We eten dan ook lekker veel en kopen wat extra bier, zodat wij bij het hotel nog wat kunnen drinken. Met een kleine groep drinken we nog bij het zwembad. Morgen gaat de wekker pas om 08.30 uur. Wat een heerlijk vooruitzicht!