donderdag 13 oktober 2011

Ko Samui

Afgelopen zondag zijn aangekomen op Ko Samui om heerlijk vijf volle dagen te relaxen. We hebben dit tot nu toe deels gedaan, maar we konden het ook niet laten om nog wat actiefs te doen tijdens deze dagen.

Maandag zijn we heerlijk bij het hotel gebleven met een groep en een duik genomen in het zwembad. 'S avonds zijn we een kijkje gaan nemen in Chaweng en hebben besloten om lekker bij de Pizza Hut te gaan eten. Wat een genot was dit weer na alle rijst van afgelopen dagen.

Dinsdag werden we al iets actiever. We zijn toen, na een duik in het zwembad, met de gratis shuttle bus naar Chaweng Beach gegaan. We hebben hier heerlijk van de zon genoten met z'n zessen. Helaas was het rond 15.00 uur gedaan met het mooie weer. We zagen in de verte een donkere wolk aankomen, dus zijn snel met de taxi naar het hotel gegaan. Dit was maar goed ook, want toen we in de taxi zaten begon het te gieten. Niet normaal hoeveel water er binnen een paar seconden naar beneden kan komen. Helaas bleef het regenen tot laat in de avond, waardoor we in het hotel moesten blijven voor het hapje eten. Dit hebben ze geweten in het restaurant, want wij hebben heel wat (terecht) gezeurd hier.

Voor woensdag stond een actieve dag op het programma. We hebben met een groep van negen personen een mini van met gids gehuurd. Wij hebben een route uitgestippeld, zodat we in een dag het hele eiland kunnen zijn. Wat een vermoeiende, maar leuke dag was dit. Van het beklimmen van een berg tot aan het bezoek aan de apen bij de kokosplantage, alles was leuk! We wisten niet dat zo'n klein eiland, zoveel te bieden heeft qua natuur en bezienswaardigheden. Mooie uitzichten, bezoek aan de Hin Ta Hin rotsen, watervallen en bezoek aan de hoofdstad en nog veel meer. Aangezien we best moe waren, besloten we lekker in het hotel te blijven. Het enige probleem was dat het eten niet heel geslaagd was de dag ervoor. We kozen er voor om een pizza te laten bezorgen in het restaurant. Het had wat voeten in de aarde, maar uiteindelijk werden de juiste pizza's bezorgd en hebben wij deze op mogen eten in restaurant van het hotel.

Aangezien we nog niet echt mooi gesnorkeld hebben rondom Ko Samui, hebben we besloten om een snorkel excursie te boeken naar Ko Tao en Ko Naguyan. Het was goed verzorgd en we hadden heel veel verwachten van het snorkelen. Wat een desillusie was dit. Snorkelen hier was niet veel bijzonders, alhoewel het koraal af en toe wel hele mooie kleuren liet zien. Wel hebben we heerlijk kunnen genieten om Ko Naguyan, een heerlijk en mooi eilandje. We hebben wel veel geleerd deze dag. Ten eerste is het niet verstandig om te drinken op een boot met windkracht 15. Ten tweede weten we dat de Thaise bevolking niet heel logisch is het ophalen en wegbrengen van de mensen. We zijn minstens vier keer langs ons hotel gereden, maar mochten er niet uit. Uit gemakzucht zijn we lekker naar de McDonalds gegaan.

Morgen is helaas onze laatste dag hier, dus daar gaan we volop van genieten. We beginnen in het zwembad en gaan daarna naar Lamai Beach. Hopelijk krijgen we hier onze eerste massage.