woensdag 5 oktober 2011

Fietsen in Chiang Mai

Gisteravond na een heerlijke Nederlandse maaltijd, hebben we met de groep nog even over de markt gelopen. We hebben niet veel gekocht, maar vinden afdingen heel leuk. Wanneer we besluiten naar huis te gaan willen we de Tuk Tuk nemen. Deze was ons te duur (lees: 1,15 per drie personen), dus gaan naar de volgende toe. Hier vinden we een grotere Tuk Tuk voor 2,25 voor 9 personen. Dat was een koopje.

Vandaag mogen we heerlijk uitslapen, want we gaan pas om 09.00 uur fietsen door Chiang Mai. We zouden bij het hotel beginnen, maar dit kon niet vanwege hoogstaand water. We verwachten weer het ergste, maar uiteindelijk hebben we weer super weer en merken we weinig van overstromingen. Wel is duidelijk dat het een ramp is geweest voor de lokale bevolking. We hebben dit keer heerlijke fietsen, dus kunnen we heerlijk fietsen door de Thaise landschappen. Helaas hebben we één vrouw in de groep die voor de tweede keer op een fiets zat. Dit betekende dat zij de boel een beetje ophield, maar dat mocht de pret niet drukken. Ook hadden we nog een pech geval onderweg. Je raadt het al. Een lekker band! Dit werd snel en vakkundig opgelost door onze Thaise gids.

Rond 14.30 uur zijn we weer bij het hotel en besluiten we lekker te relaxen. We besluiten even naar de kamer te gaan en dan even naar het zwembad te gaan. Even bijkomen en geen verplichtingen.

Om 19.00 uur gaan we weer met de shuttlebus en gaan we weer heerlijk op zoek naar eten. Het wordt dit keer de MacDonalds en ijsje bij Häagen-Dazs. Daarna lopen we op de markt en kopen de mannen een horloge en gaan met de lady boys op de foto. Het leukst moment was Dr. Fish. Visjes die aan je voeten knabbelen. Ik wist niet dat het zo vies kon zijn! Wat hebben we gelachen!

Morgen vertrekken we eerder uit Chiang Mai, aangezien onze nachttrein niet rijdt door overstromingen elders in het land. We moeten dus met de bus en dit neemt meer tijd in beslag. Gelukkig gaan we pas om 08.30, dus kunnen we een beetje uitslapen.