woensdag 5 oktober 2011

Mooie belevenis

Vandaag was weer een drukke dag en we werden weer om 05.45 gewekt. Het gaat allemaal wel steeds zwaarder worden, maar als je dan denkt aan de dingen die je gaat doen, dan kom je toch je bed maar uit. Vandaag staat een rit op olifanten op het programma, een tocht op een bamboevlot, een bezoek aan een orchideekwekerij en een klim naar de Wat Phrathat Doi Suthep.

We beginnen met de olifanten en de bamboevlot. Helaas kan de bamboevlot niet doorgaan vanwege het enorme water wat er afgelopen tijd is gevallen. Dit zorgt voor te gevaarlijke situaties. Dit maakt ons niet heel erg uit, want we mogen wel rijden op een olifant. Wat was dat een belevenis zeg. Wat een enorme grote beesten zijn dan. We hebben een stuk op de rug van de olifant gezeten en hem meerdere malen eten gegeven. Die beesten hebben gelukkig maar 200 kg per dag nodig aan voedsel, dus leuk om daar een kleine bijdrage aan te hebben geleverd. Na de rit op de rug hebben we andere olifanten nog eten gegeven en ben ik opgetild met de slurven van de olifant. Daarna was het tijd voor een spectaculaire show. Ik wist niet dat olifanten zulke intelligente beesten waren.

Na de olifanten zijn we naar de orchideekwekerij gereden. Hier hebben we eerst gegeten en daarna een klein rondje gelopen. Je bent hier snel uitgekeken, dus maar snel een koude bus in.

Vervolgens gingen we naar de tempel Wat Phrathat Doi Suthep. Een temepl boven op een berg. Om hier te komen moet je of 300 treden beklimmen of de lift. Ik wilde vol goede moed met de trap omhoog, maar dit mocht helaas niet van de reisleider in verband met de kaartjes. Dan maar terug met de trap. Aangezien de broek te kort was en de schouders te bloot, mochten we dit keer leuke kledij huren. Wat zagen we er weer goed uit!! Eigenlijk hebben we de tempels nu wel gezien, maar we hebben wel kunnen genieten van het uitzicht.

Het was de eerste dag dat we redelijk vroeg in het hotel aankwamen, dus maar snel het zwembad zoeken. De zon was helaas al verdwenen, maar de mannen hebben zich natuurlijk goed vermaakt. Daarna lekker douchen, zodat we om 19.00 uur in de lobby kunnen zijn voor Studio Sport en Happy Hour. Daarna zijn we heerlijk vrij, dus gaan met een groep bij de Benelux, een Nederlandse eettent, eten. Wat een heerlijk vooruitzicht een frikadel.